top of page
Search

MUNKÁLTATÓI SZEMLÉLETVÁLTÁS azaz Employee (Experience) fókusz a COVID-19 KRÍZIS IDEJÉN?

Updated: Jan 25, 2021

MUNKÁLTATÓI SZEMLÉLETVÁLTÁS azaz

Employee Experience fókusz a COVID-19 KRÍZIS IDEJÉN?

(Azaz amiben hinni szeretnénk...) Az elmúlt évek demográfiai változásai és a munkaerő piacon kialakult munkaerő-hiány helyzete már sok vállalatot a teljesítményközpontú szemlélet irányából az egész munkavállalói életcikluson keresztül tartó munkavállalói élmény ’Employee Experience’ fókuszú ill. az ezt kifelé udatosan is kommunikáló Employer Branding hangsúlyos vállalati hitvallás és stratégiaformálás alkalmazása felé terelt.

A látszólag két teljesen különböző dolog (teljesítményfókusz vs. employee fókusz), a végeredmény szempontjából ugyanazt célozza meg; a produktivitást. A különbség elsősorban a hogyanokban, és az odavezető útban nyilvánul meg, másodsorban a produktivitás által elért profit, emberi erőforrásba való visszaforgatásának a hajlandóságában. Ez utóbbi szemléletmód nyerni látszik a ’versenyt’, azaz ma már kutatások igazolják: ha „jól” fektetsz az embereidbe, munkavállalóidba, ők elégedettebbek, egészségesebbek és boldogabbak lesznek, ergo hatékonyak és elkötelezettek.

Azaz az egyik oldalon lényegesen több figyelem mellett többet költünk rájuk, de ezt bőségesen kompenzálja a magasabb produktivitás általi bevételnövekedés, illetve az elköteleződésből adódó konkrét költségmegtakarítások (csökkenő fluktuáció, és ezáltal csökkenő toborzás, kiválasztás, képzési …stb. költségek) összessége.

’1:4’

Egyes kutatások szerint minden, a vállalati oldalról az emberek jóllétébe befektetett 1 egység, 4 egység költség megtakarítást eredményez!


Jelen – a coronavírus járvány kitörése indukált – helyzetben, meglátásom szerint sokkal több cég - sőt a világpolitika is – ’kényszerül’ megtapasztalni azt a fajta szemléletmódot, amit a tudatos munkáltatói márkaépítést folytató cégek már évek óta folytatnak. Azaz most profitmaximalizáló, teljesítményorientált elvárások helyett más szemlélet kell, hogy előtérbe kerüljön:


Agilitás, hitelesség, méltányosság, bizalom, humánusság, szenzitivitás, empátia, szociális érzékenység, közösségépítés, hosszú távú felelősségvállalás, bevonás, támogatás

– a kommunikáció, a vezetés és a tettek terén egyaránt.

Ez lehet a.) a vállalati ’túlélés’ b.) a vállalatok közötti kiemelkedés egyik kulcsa.

Azaz a most hirtelen bekövetkező kényszerű vagy tudatos, szemléletváltás világszerte – remélhetőleg minél kevesebb áldozat árán – új üzleti és munka kultúrát is generál!


A jelen COVID-19 okozta helyzet munkavállalói megélésére  a cégnek és a vezető(k)nek óriási hatása van, ahogy arra is, hogyan fogunk a későbbiekben visszaemlékezni erre az időszakra. A pozitív élmények azok, amik felemelnek, inspirálnak, összekötnek...  Ezek csökkentik a létbizonytalanság érzését, és nagyon erős vállalati elköteleződést teremthetnek.


Vezetői és munkáltatói felelősségünk ezt tudni és legjobb tudásunk szerint ennek tudatában tenni!

Nagyon bízom a fentiekben… Kvantum szinten is szükségünk van arra, hogy meglássuk a lehetséges pozitívumokat, és arra koncentráljuk a figyelmünket. Miközben fegyelmezetten végrehajtjuk és végrehajtatjuk a most szükséges biztonsági teendőket. Én ebben látom az új utakat!


2020. április 2.

23 views0 comments
bottom of page